Amb marc: 198x300x10 cm.
Sense marc: 149x210,5x3,5 cm.
LLARGADA (CM)
AMPLADA (CM)
Amb marc: 198x300x10 cm.
Sense marc: 149x210,5x3,5 cm.
DIÀMETRE (CM)
TÈCNIQUES I MATERIALS
TÈCNIQUES UTILITZADES
oli
MATERIALS UTILITZATS
Pintura sobre tela
APRECIACIONS / DESCRIPCIÓ
El marc és de fusta daurada i pintada.
Descripció formal
TEMA
DESCRIPCIÓ
La imatge és una còpia d'un quadre de Ludovico Carracci que es conserva al Museu del Louvre.
Es presenta a Sant Jacint de Polònia (el filacteri revela el nom del personatge) vestit com a dominic i davant la visió de la Verge i el Nen (ocupant el quart superior esquerra de la tela). Ell els mira creuant els braços al pit.
Destaca el clarobscur molt accentuat on les figures són il·luminades i el fons completament fosc.
El marc és rectangular amb la vora interior i la exterior daurades i amb sanefes i el mig blanc llis. Destaca a la part superior unes volutes daurades amb un petit cap humà en relleu al centre.
APRECIACIONS / DESCRIPCIÓ MARCA O INSCRIPCIÓ
APRECIACIONS / DESCRIPCIÓ HERÀLDICA
Autoria
AUTOR/A
Juan Carreño de Miranda?
ESCOLA TALLER
Escola espanyola.
JUSTIFICACIÓ D’AUTOR O ESCOLA
LLOC D'EXECUCIÓ
Seguiment
PROCEDÈNCIA
LLOC DE PROCEDÈNCIA
INGRÉS
FORMA D'INGRÉS
FONT D'INGRÉS
DATA D'INGRÉS
HISTÒRIA
ÚS
RESTAURACIONS
Número de registre del CRBMC: 10766. Lliurat per Mn. Joan Naspleda el 13-11-2007; Inici del tractament el març del 2009, i final del tractament el setembre de 2009. Lliurat a Mn. Joan Naspleda el 2-11-2011. Detalls de la restauració en el projecte : Expedient "Restauracions. Santa Magdalena, Sant Esteve i Sant Jacint" (17-5-2011).
Estat actual
PUNTUACIÓ (ESTAT DE CONSERVACIÓ)
DESCRIPCIÓ (ESTAT DE CONSERVACIÓ)
(2-11-2011) Restaurat. Bon estat de conservació i amb adaptacions a conservació preventiva.
NÚM. D’EXEMPLARS
NÚM. DE FRAGMENTS
NÚM. DE PARTS
2
PARTS QUE MANQUEN
Referències
DESCRIPCIÓ
-Miralpeix, Francesc. Pintors i pintures del Set-cents en terres gironines: estat de la qüestió i noves aportacions. Article.
-Miralpeix, Francesc i Solà, Xavier (2022). La contractació de retaules, imatges religioses i altres empreses artístiques a Girona durant la Guerra de Separació (1640-1653). Annals d'Estudis Gironins, vol. LXIII (p.233-296).
NOTES I OBSERVACIONS
Daurat dels marcs realitzat pel barceloní Francesc Mas el 1672.