El frontal conté actualment vint-i-una escenes relatives a la vida de Jesús. Originàriament eren vint-i-quatre, però les corresponents a l’extrem dret s’han perdut. Aquestes escenes són rectangulars, de major alçada que amplada. Estan separades per unes franges de color blau amb decoració inspirada en els treballs d’esmalt i en l’aplicació de pedreria en l’orfebreria. Originàriament l’antependi era totalment emmarcat per una franja blava decorada amb temes d’inspiració vegetal, però actualment només se’n conserven els fragments corresponents a la part superior i al lateral esquerra.
Les escenes es presenten en tres fileres de set rectangles cadascuna. A la primera filera hi ha les escenes següents: Anunciació, Visitació, Naixement, Anunciació als pastors, Somni de Josep, Fugida a Egipte, Matança dels Innocents. A la filera central les escenes són: Jesús entre els doctors, Baptisme de Jesús, Temptacions de Jesús al desert, Temptació al Temple, Rentament de peus als deixebles, Oració a l’hort de Getsemaní, Bes de Judes. La franja inferior conté les escenes següents: Flagel•lació, Crucifixió, Enterrament de Jesús, Resurrecció, Dubte de sant Tomàs, Ascensió, Pentecosta.
Com tot brodat d’imatgeria, aquest frontal és, a la vegada, pintura i brodat. Pintura, expressada amb la tècnica diferent, la qual obliga a una estilització per les limitacions que té la tècnica del brodat. Les escenes han estat tractades amb una certa dignitat, bé que hi ha un intent de donar perspectiva i de situar les diverses figures representades en plans diferents.
El brodat ha estat fet sobre una base de lli cru, teixida en tafetà. El tractament del fons de les escenes ha estat fet a base d’or farcit per sota, de manera que adopta formes d’espiga o de rombe, en subjectar-lo mitjançant fils de seda de color daurat. La resta del brodat ha estat fet amb sedes policromes de colors vius: verd, blau, groc, marró, lilàs, vermell, blanc i vori.
Les carnacions han estat fetes amb sedes molt fines. Resta el lli base, sobre el qual ha estat fet el brodat i això ens permet de veure la forma de les cares i les mans. D’altra banda, tant els trets com els contorns resten marcats puix que s’ha conservat la seda que els marcava.
Pel que fa a ales escenes, tant els elements de l’entorn, com les vestidures dels personatges ha estat fetes amb sedes més gruixudes, a punt de mitja cadeneta, també anomenat de falsa cadeneta, per a donar aparença de punt de cadeneta. A fi de donar un major efecte de realisme, els plecs de les vestidures dels personatges han estat marcats amb puntades més gruixudes de brodat, amb colors més foscos que les vestidures, però dins la mateixa gamma cromàtica, excepció feta de quan es tracta de vestidures de color blanc o d’ivori, en les quals els trets han estat marcats amb seda vermella.
Des del punt de vista tècnic, el brodat té encara un cert primitivisme, però alguns efectes, com el marcat dels plecs dels vestits, mostren ja un treball més avançat que el dels brodats coneguts del segle XIII.